vrijdag 17 mei 2013

Doilies

Als ik tijdens de lunchpauze mijn boterhammetjes eventjes achter de computer op eet, dan mag ik van mezelf altijd eventjes lekker haakpatroontjes ed bekijken, heerlijk, ik kan dat echt uren achter elkaar doen. Geen wonder ook dat ik duizend ideeën heb om nog maken, maar goed, dat doet er niet toe.

Laatst zocht ik op Ravelry naar patroontjes van doilies. Hier een kleine impressie van wat ik vond.


Er was natuurlijk nog veel meer, dus als je het leuk vindt moet je hier zelf maar eventjes kijken. :-) Ik maak eigenlijk nooit doilies, maar ik vind ze wel heel mooi. Ze zijn eigenlijk een beetje ouderwets, eigenlijk zou je het wel oma-kleedjes kunnen noemen (hopelijk beledig ik hier niemand mee). Maar, als je ze niet in het wit maakt, dan scheelt het al.

Wat ik altijd lastig vind, wat doe je nou met zo'n kleedje? Ik geloof niet dat ik het ergens neer ga leggen voor de sier, heb ik ook geen plek voor op mijn kamertje, maar toch. Het is niet echt iets waar je nog nut van hebt ofzo, dat vind ik jammer, want ze zijn wel mooi en ook heel leuk om te maken denk ik. Niet zo eentonig als bijvoorbeeld een effen vest.

Wat wel kan, is een doily op een kussen maken. Geeft een leuk effect! Bijvoorbeeld zoals hier gedaan is. Helaas ligt mijn bank al vol...


Wat ook kan, is een doily maken met textielgaren. Dit idee gaf ik gisteren ook al, je krijgt dan een mooi kleed. Helaas heb ik daar ook geen plek meer voor, haha. Ik geloof dat ik later maar een huis moet hebben met heel veel kamers, die ik allemaal zelf in kan richten, met zelfgemaakte spulletjes. ;-)

Liefs, Janne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten