maandag 9 september 2013

Eigen werk - Tomtom hoesje

Ik zal maar weer eens iets laten zien dat ik echt gemaakt heb! Het wordt weer eens tijd...

Op vakantie hadden we de tomtom van de ouders van mijn vriend bij ons. Super fijn dat we die hadden, scheelde een hoop. Alleen... De tomtom had geen hoesje. Ik had wat bolletjes katoen mee voor het geval dat ik zin had om iets te knopen. Knopen werd het niet, ik haakte er een hoesje van voor de tomtom! Twee of drie avondjes had ik er voor nodig en ik deed het uit mijn hoofd.


Natuurlijk wilde ik dat hij meteen af was, dus ik haakte het zakje half dicht, een lange ketting er aan en zo heeft het zakje een soort sluiting.


Ik had geen knopen of ritsen bij de hand, dus dan maar zo en het werkt prima. Het patroon komt uit mijn eigen hoofd en de techniek die ik gebruikte was tapestry crochet. Hierbij hoef je niet steeds aan en af te hechten, heel handig!

Dit is overigens niet het project dat ik al een paar keer terloops noemde... Ik ben nu denk ik ongeveer op drie kwart, dus nog even geduld! ;-)

Liefs, Janne

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk patroontje, en handig hoesje
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat heb je weer leuk gedaan! Ik zag net bij 'Blij dat ik brei' ook al dingen staan over dat Tapestry-haken. Het effect is mooi, maar 't lijkt me knap lastig... Het effect is wel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een slim idee om de tomtom in zo'n mooi gehaakt hoesje in te pakken. Knap dat je dit helemaal zelf zo hebt verzonnen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen