donderdag 2 januari 2014

Ipad hoes van mamma

Ik ben niet de enige in het gezin die creatief is. Ze zeggen wel eens dat ik het van mijn moeder heb en ik geloof dat dat wel klopt! Mamma heeft net een nieuwe iPad en daar wilde ze graag een hoesje voor. In het boekje van Molly Makes (zie vorige blog) stonden hele leuke hoezen, maar de iPad moet ook mee kunnen in de handtas en de hoes moet dus schokbestendig zijn.

Tijdens het opruimen van al mijn wol (jaja, duurde even, maar nu is alles mooi georganiseerd en op één plek) kwam ik deze bloemetjes tegen, waar ik hier al over blogde. Voor de handigheid, hier vind je het patroon van het bloemetje.


Mamma vond ze eigenlijk wel heel leuk en de bloemetjes zijn best dik, dus als je daar een hoes van maakt is dat best wel schokbestendig! De bloemetjes lagen al bijna een jaar niks te doen inmiddels, dus ik vond het prima als mamma ze gebruikte. Zo gezegd, zo gedaan. Een basis van fleece stof met een bijpassende rits, bloemetjes erop, klaar is kees!


Gaaf toch? Alle credits gaan naar mijn mamma verder hoor, maar ik wilde het toch eventjes laten zien. Dit idee kan ook voor allerlei andere dingen gebruikt worden natuurlijk! Laptophoezen, telefoonhoesjes, krukhoesjes, een kleedje, etc. Het is wel een werk om alle bloemetjes aan elkaar te maken, maar als je dat steeds meteen doet, dan scheelt dat aan het eind een hoop. Je wint er geen tijd mee waarschijnlijk, maar voor het idee gaat het dan toch sneller en het motiveert natuurlijk ook als je je werk ziet groeien tijdens het maken.

Ik heb zelf ook nog een project af, maar ik heb nog geen foto's gemaakt, zodra die er zijn horen jullie weer van me! :-)

Liefs, Janne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten