donderdag 12 juni 2014

Kleedjes!

Kleedjes zijn zooo leuk!! En ze blijven me bezighouden merk ik. Ik heb er al eerder over mijn zelf gehaakte kleed geschreven, zoals je hier terug kunt lezen, mocht je dat willen ;-). Ook heb ik er ooit al een soort inspiratie blogje over geschreven, ook al gaat die ook vooral over andere gingen (deze).

Ik vind het weer heerlijk om 's avonds voor ik ga slapen of 's ochtends voor het ontbijt eventjes rond te neuzen op internet. Aangezien ik dat een tijdje niet zo veel gedaan heb, kom ik weer heeel veel tegen! 'Freubelweb', 'Gratis Haakpatronen' en 'Drops Design' vind ik echt hele leuke sites met geweldig veel leuke patronen en ideeën. Bovendien, leuk bijkomend voordeel, de patronen zijn gratis! Oja, ook op 'allcrochetpatterns.net' kan ik me wel een tijdje vermaken met lekker rondneuzen en nu vergeet ik vast nog een heleboel andere sites en natuurlijk alle toffe blogs die lees en (weer)volg.

Wacht ik dwaal een beetje af ;-). Ik had over kleedjes. Dit kleedje kwam ik tegen op freubelweb, inclusief gratis patroon!


Lekker vrolijk, helemaal niet moeilijk en leuk om je restjes wol in te verwerken. Bovendien handig om onderweg te haken, bijvoorbeeld in de trein, want je haakt eerst de vierkantjes en pas later zet je het geheel in elkaar. Leuk als badkamerkleedje of voor in de slaapkamer bijvoorbeeld!

Deze kleedjes van Drops Design zijn ook echt heel tof! De vierkante wil ooit echt nog haken voor als ik een appartement/huis heb met meer dan één kamer (laaater... als ik groot ben...). De ronde vond ik extra leuk omdat ze gevilt zijn. Dat wil ik ook nog steeds een keertje gaan proberen!


Deze vind ik ook schattig!


Het patroon vind je hier. Dit kleedje kun je makkelijk een stukje groter maken mocht je dat willen.

Dit is eigenlijk al wel weer even genoeg inspiratie misschien, maar ik doe er toch nog ééntje... Voor als je even niet wilt haken en als je van recyclen houdt!


Hier vind je het patroon/de werkwijze. Ik vind het echt een leuk idee en moooi! En als je het kleed iets minder ovaal en dus wat ronder wilt hebben, dan kun je dat ook gewoon doen, dus hij is makkelijk op maat te maken! :-)

Ik vind het bloggen echt weer leuk, hihi, dus binnenkort komt er vast weer meer!

Liefs, Janne

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kleden en kleedjes. Ga je die allemaal maken? Of gebruik je ze als inspiratie voor een eigen kleed?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je dat vraagt! :-) Ik zou willen dat ik er de tijd voor had... Maar er zijn ook heel veel andere dingen natuurlijk. Dusss... Op de langere termijn zou ik ze graag allemaal maken, wie weet!

      Liefs, Janne

      Verwijderen
  2. Oeh ja, je kunt altijd heel leuk speuren op al die leuke sites en blogs met patronen en ideeën... En dan uren kwijt zijn zonder daadwerkelijk iets gehaakt te hebben, hihi. :) en zo staat mijn computer ook vol met opgeslagen patronen en leuke plaatjes en zal ik nooit genoeg tijd hebben om dat ook echt te gaan maken... Maar inspiratie blijft leuk he! Ik heb hier nog bollen spaghetti liggen, maar ik krijg last van mn nek en spieren als ik er mee werk... Dus ik vrees dat ik nooit zo'n leuk kleed zal maken, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zo wordt je to do list alleen maar langer.
    Nu de tijd nog vinden om al dat moois te kunnen maken. Wel leuke inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen